torstai 6. syyskuuta 2012

Nokian ja Microsoftin Brändi

Nokian brändi on nykyään monella markkinalla heikko. Yhdysvalloissa sitä ei ole. Kiinassakaan sitä ei ilmeisesti juurikaan enää ole. Ainut maa, jossa Nokiaa ilmeisesti arvostetaan on sitten Intia. Intiassa ongelmaksi taas nousee köyhyys eli Intialaisille Nokian känny on jo luksustuote.

Mirosoftin brändin taas liittyy huonot käyttökokemukset Windowsista. PC Windows on niin moni ongelmainen ja ärsyttävä, että huono käyttökokemus pilaa kaiken.
http://jtalous.blogspot.fi/2012/09/nokialla-ei-asiaa-huipulle.html


http://tietsikka.blogspot.fi/2012/09/nokian-uutuudet-ennakkoodotusten.html

Kiinassa Nokialla ei enää ole mahdollisuutta, koska Kiinan kommunistinen puolue ei halua antaa Microsoftille jalansijaa, koska Clinton käyttäytyy huonosti eikä osaa arvostaa kiinalaisia.
http://chinahour.blogspot.fi/2012/09/china-next-leader-buoyed-by-fresh.html

Kiina ei halua olla riippuvainen Länsimaista eli jo se pelaa Nokian aseman heikoksi Kiinassa.
http://treidauspaivakirja.blogspot.fi/2012/09/nokian-wp-strategiasta-tuli-tragedia.html

http://sijoittaja.fi/?p=3539

http://jukkahankamaki.blogspot.fi/2012/09/nokian-liukumaki-on-muoti-ilmio-onneksi.html

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti