Like the Beetle, people and things with a cute look, shape or style - including shoes, pets and cellphone covers - are becoming increasingly popular among younger Chinese people, mainly those born between the late 1970s and the 1990s.http://europe.chinadaily.com.cn/china/2012-09/25/content_15779604.htm
Nuorison kulutuskäyttäyminen poikkeaa Kiinassa vanhemmista ikäluokista. Kulutusyhteiskunta on Kiinassa varsin nuori. Vanhemmilla ikäpolvilla Kiinassa oli varsin ankeat olot.
Nykykiinan kuluttaja muokkaa koko maailman kulutusta, koska Kiina on maailman suurin markkina monissa kulutushyödykkeissä (kännyt, tietokoneet, autot jne). Kiinalaisella kuluttajalla ei ole samanlaista kulutuskäyttäytymisen mallia päässään kuin muualla eli kiina on mahtava mahdollisuus luovalle markkinoijalle.
http://europe.chinadaily.com.cn/china/2012-09/25/content_15779605.htm
http://europe.chinadaily.com.cn/business/2012-09/24/content_15777443.htm
http://europe.chinadaily.com.cn/china/2012-09/25/content_15779513.htm
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti