lauantai 25. kesäkuuta 2011

Suomalainen vaihtaa kännyn 6 vuoden välein; Nokin turmion syy?


Recon Analytics päättelee, että laiska kysyntä kotimarkkinoilla on voinut johtaa Nokian kehitystyön ja innovoinnin laiskistumiseen.
– Innovointipaine ei ole niin korkea, jos ympärillä käytetään vain vanhoja puhelimia, tutkimusyhtiöstä kommentoidaan.
http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2011/06/24/suomalainen-ostaa-kannykan-kuudeksi-vuodeksi/20118954/66

Suomalaisessa yhteiskunnassa kansalaiset käyttävät ikivanhoja peruspuhelimia ja niillä ei paljoa palveluja käytetä eikä nettiä.

Isossa-Britanniassa ja Yhdysvalloissa uusi kännykkä vaihdetaan keskimäärin vuoden ja 10 kuukauden välein. Ranskalaiset malttavat käyttää samaa kännykkää kahden ja puolen vuoden ajan.
 http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2011/06/24/suomalainen-ostaa-kannykan-kuudeksi-vuodeksi/20118954/66

Suomalaisten kännyn uusimistahti on paljon hitaampaa kuin nopeasti kehittyvillä kännymarkkinoilla. Keskimäärin Suomessa kännyn keski-ikä on 3 vuotta ja Yhdysvalloissa alle vuosi (vaihtoikä/2). Tälläisellä markkinalla asiakastarpeissa korostuvat aivan eri asiat kuin nopean uusimistahdin markkinoilla, ei mikään ihme, että Nokia ei pärjää nopean uusimistahdin markkinoilla, koska siellä ihmisten kännyasenteet ja kulutuskäyttäytyminen on ihan erilaista.

Suomessa kansalaiset vielä huutavat sanomalehtien puolesta kun pitäisi olla nettikansaa.
http://sdpwatch.blogspot.com/2011/06/paperilehdet-porvarillista-hapatusta.html

http://tietsikka.blogspot.com/2011/06/archos-julkaisee-uudet-tabletit.html

http://juovahyeena.blogspot.com/2011/06/helteinen-sm-tokoretki.html

http://fantti30.wordpress.com/2011/03/30/komea-kapula/





Näillä kapuloilla ei Amerikassa pärjää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti