keskiviikko 10. huhtikuuta 2013

Median murros

Median murros jatkuu ja perinteinen media itkee menetettyä mahtiasemaansa. Itkijöiden pitäisi kysyä itseltään ovatko he unohtaneet asiakkaansa? Asiakkaan unohtaminen on kohtalokasta.
http://suomenkuvalehti.fi/blogit/kuvien-takaa/paiva-jona-yle-raivo-meni-yli

http://jpoli.blogspot.fi/2013/04/maksumuuri-ja-propaganda.html

Yhteiskunnallinen muutos on väistämätöntä ja median kulutus on muuttunut siten, että nykyään ihmiset myös luovat sisältöä eivät pelkästään passiivisesti kuluta sitä. Muutos näkyy mm. siinä, että Youtubeen harrastelijat tuottavat sisältöä ja suosituimmat bloggarit ovat paljon suositumpia kuin perinteiset mediat.
http://sossumedia.blogspot.fi/2013/03/mungolife-valittaa.html

Asiat eivät perinteiselle medialle muutu paremmaksi valittamalla vaan tekemällä parempaa tuotantoa. Perinteisen median laatu on heikko ja se ei puhuttele ketään. Perinteisen median tekijät ovat byrokraatteja eivätkä taiteilijoita kuten pienemmät tekijät.
http://sossumedia.blogspot.fi/2013/01/xenian-uusi-koti.html

http://www.socialnomics.net/

Perinteisen median ajattelutavat ovat perinteiset ja he eivät kykene ajattelemaan siten, että tuloksia syntyy. Itse voin kyllä neuvoa riittävällä korvauksella perinteisiä yrityksiä mutta en ilmaiseksi, koska en arvosta heitä. Ystävilleni olen kiltti ja voin neuvoa ilmaiseksi mutta ihmisille joita en arvosta olen äärimmäisen kallis konsultti vaikkakin heidän ainut toivonsa. Perinteinen media on pettänyt kuluttajat, sijoittajat, mainostajat, työntekijänsä jne. Pettureiden palkka on karmea.
http://jtalous.blogspot.fi/2013/03/googlausmaara-ja-nokia-lumia.html

http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=4&id=7467

Perinteinen media on lähtenyt siitä ajattelutavasta, että heille kuuluu heidän historiallisen menestyksensä takia menestys myös uudessa ajassa. Todellisuudessa mitään tälläistä automatiikkaa ei ole. Menestys uudessa ajassa on ansaittava eikä sitä voi ostaa (ainakaan halvalla), ehkä kalliilla mutta hinta on kova.
http://tietsikka.blogspot.fi/2013/04/piratebay.html

http://pjarvinen.blogspot.fi/2013/04/nakoislehtien-ostaminen-on-turhan.html

http://uair01.blogspot.fi/2013_03_01_archive.html

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti