sunnuntai 5. toukokuuta 2013

Halppis iPhone

"Edullinen iPhone" tulee tuskin sijoittumaan 150–250 dollarin hintakategoriaan, sillä sellaisen tuotteen lanseeraminen ei ole Applelle tyypillistä. Hariharan ja Moskowitz mainitsevat esimerkkeinä iPad minin ja iPod nanon. Kumpikin tuotteista oli lanseeraushetkellään edullisempi verrattuna Applen aiempiin tuotteisiin (iPad ja iPod), mutta ne eivät varsinaisesti lähteneet haastamaan hintahaitarin alapäässä olevia tuotteita. Sekä iPad minin että iPod nanon lanseeraus on osoittautunut onnistuneeksi. Siksi on epätodennäköistä, että Apple lähtee muuttamaan tätä reseptiä iPhonen kohdalla.
http://www.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2013/05/05/raportti_edullinen_iphone_on_todennakoisesti_keskihintainen

Oma käsitys on, että Applella on halua laajentaa tarjontaansa halvempiin laitteisiin. Applen käyttäjät ovat hyvin uskollisia ja halvemmalla Applen iPhonella Appleen sitoutettu asiakas voi hyvinkin vaurastuessaan ostaa  iPadin ja uusia iPhoneja varsin tiuhaan. Samoin Apple faneille voi myös myydä Applen tietokoneita.
http://tietsikka.blogspot.fi/2013/05/mungolife-myy-tietokoneensa.html

Brändin fanittamiseen pitää sitouttaa jo nuorena, koska nuoremmille on helpompi myydä kokonainen Apple elämäntapa. Nuorille pienituloisille Applen nykytarjonta on turhan kallista ja Applelta jää monta fania koukuttamatta. Lisäksi tässä täytyy muistaa, että käyttöjärjestelmän yleisyys tuo paljon etuja Applelle vaikka myydyistä laitteista ei suoranaisesti saisikaan kovin suurta voittoa lyhyeällä tähtäimellä. Pitkällä tähtäimellä yhden uskollisen Apple fanista koituva liikevaihto voi olla varsin suuri. Mikä on Apple fanin elämänaikainen liikevaihto? Parhaimmillaan sen täytyy olla huomattava, luultavasti vähintään satojatuhansia euroja.
http://macmaa.com/2013/05/02/ios-6-1-4-ladattavissa/

http://isofta.blogspot.fi/2013/05/google-search.html

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti