NEW DELHI: The world's second largest computer chip-maker, US-based AMD, is betting big on India and is looking at cashing in on opportunities like the country's increasing gamer population and rising consumption of multimedia content to boost its businesshere.http://articles.timesofindia.indiatimes.com/2011-07-14/hardware/29772404_1_amd-product-portfolio-dessau
"India is one of the strategic markets for us. We already have an R&D centre here, which is doing a lot of designing work for our global product portfolio. We are really excited by the immense opportunity that the Indian markets presents," AMD Senior Vice-President and Chief Marketing Officer Nigel Dessau told PTI.
Uusia markkinoita avautuu vieläkin (riittävä ostovoima, halu ostaa jne). Etenkin Intia, Kiina, Afrikka, Etelä-Amerikka ovat vieläkin vähän huipputeknologiaa kuluttavia markkinoita. Ainakin vähän aikaa sitten yli 90% prosessoreista kulutettiin Länsimaissa.
http://tietsikka.blogspot.com/2011/07/amd-monia-kiinnostavia-prosessoreja.html
Kehitysmaissa on monasti omat vaatimuksensa ja länsimainen teknologia ei välttämättä sovellu kunnolla.
http://tietsikka.blogspot.com/2011/07/amd-monia-kiinnostavia-prosessoreja.html
http://enveconomics.blogspot.com/2011/07/green-it.html
Ns. vihreä IT on myös uusi markkina-alue, jolla on vielä ainakin suhteellisesti enemmän tilaa kuin perinteisissä järjestelmissä.
http://jtalous.blogspot.com/2011/07/suomalainen-peliteollisuus.html
http://www.itcode.org/technology-to-help-india-make-21st-century-its-own-pilot
http://nikunjkakadiya2010.blogspot.com/2011/07/india-wants-access-to-google-skype-data.html
http://www.indian4ever.com/2011/07/13/no-leniency-in-monitoring-social-networking-site/
http://www.gadgetnews.in/sony-vaio-price-in-india/
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti