lauantai 6. elokuuta 2011

Nokia lopettaa yhteystyön Wieden & Kennedyn kanssa

The move follows Nokia's appointment of roster agencies Inferno to a global brand campaign, following a review, and Fallon to its £80 million global advertising account for its mobile phone division.
Neil Christie, the Wieden & Kennedy managing director, said: "Our work with Nokia has been a rewarding and challenging creative experience. We leave this partnership with tremendous respect for the Nokia brand and wish our friends at Nokia all the best and success for the future."
 http://www.campaignlive.co.uk/news/1083671/Nokia-splits-Wieden---Kennedy/

Nokian brändin arvo on romahtanut eli jossain on vikaa. Brändimarkkinoijat ovat nukkuneet Nokialla ja pahasti.
http://www.marmai.fi/uutiset/nokia+dumppasi+wiedenkennedyn/a663617

http://www.onlinesocialmedia.net/20110713/motivate-social-content-sharing-in-brand-marketing-campaigns/

Markkinointi ja erityisesti brändin rakentaminen ovat muuttuneet paljon sitten 1900-luvun alun. Ilmeisesti Nokia elää vielä teollisessa ajassa. Ainakaan Nokian markkinointi ei ole ymmärtänyt asiakkaita ollenkaan.
http://tietsikka.blogspot.com/2011/08/htc-sensation.html

http://sossumedia.blogspot.com/2011/05/sanomalehden-kriisi.html

http://jtalous.blogspot.com/2011/07/microsoft-phonen-markkinaosuus-vajoaa.html

Ehkä Nokian markkinoijien pitäisi ymmärtää, että brändit luodaan nykyään sossumediassa ei Hesarissa tai maikkarissa.
http://sossumedia.blogspot.com/2011/07/bloggarin-iphone-varastettiin-mutta.html

http://sossumedia.blogspot.com/2011/07/bloggarit-puhuu-iphonelle.html

http://sossumedia.blogspot.com/2011/06/petteri-jarvinen-osti-huawei-8800-ideos.html
Nokian markkinoijille voi olla käsittämätöntä, että traditionaalinen media (eli printti ja töllötin) ovat pitkälti kuolleet. Bloggareiden vainoaminenkaan ei välttämättä ole kovin järkevää, kannattaisi pyytää anteeksi.
http://sossumedia.blogspot.com/2011/07/nokia-vainoaa-bloggareita.html

http://sossumedia.blogspot.com/2011/06/nokiafanit-riehuu-verkossa-applea.html

http://www.clonedinchina.com/2011/01/nokia-e7-clone-comes-out.html

Kaikkea ei ole vielä menetetty, koska Kiinalaiset sentään vielä viitsii kloonata Nokiaa. Nokla jyrää.
http://shanzai.com/index.php/news-a-articles/14/1245.html

http://www.dealextreme.com/p/3-5-capacitive-android-2-2-dual-sim-dual-network-standby-quadband-gsm-tv-cell-phone-w-gps-wi-fi-70778

http://www.alibaba.com/product-gs/438745928/A900_mobile_phone_Andriod_2_2.html
Kiinalaiset myyvät halvalla tukkumarkkinoille Androidia. Android 2.2 puhelimia lähtee alle 100 eurolla (tosin aika riisuttuja).
http://www.alibaba.com/product-gs/253775734/android_2_2_mobile_phone_G10.html

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti