maanantai 1. helmikuuta 2021

Luksustuotteet

 Nykyään luksustuotteille on isota markkinat: aina luksuslaukuista lähtien ja erilaisiis vaatekappaleisiin. Luksustuotteiden kysyntä kasvaa tulojen kasvaessa. Ranska on iso peluri luksuskaupassa. Sieltä tulee Guccin ja Chanelin. Luksustuotteita on monessa eri hintaluokassa. Jotta luksustuote todella merkitsee jotain tulee sen olla oikeasti exklusiivinen tuote tai palvelu. Jotain Adidasta voi tuskin pitää oikeana luksustuotteena. 

https://ripausluksusta.blogspot.com/

http://greetingsfromluxuryfinland.blogspot.com/

http://allamandariinipuun.blogspot.com/2019/09/arjen-luksusta.html

Käsitteellä luksus voi olla monta merkitystä. Suomessa sitä käytetään yleisesti esim. ilmauksessa "arjen luksusta". Tällä ei viitata mihinkään varsinaisees luksustuotteeseen vaan se tarkoittaa, että se on jotain mukavaa ja piristää arkea. 

Proffisviikolla kaipasin luksusta. Laitoin tänä vuonna itse meikkini ja kampaukseni juhliin, joten vuosijuhlien luksus oli revittävä muualta kuin itse juhlapäivän valmisteluista. Näin juhlapäivää edeltävästä torstai-illasta muotoutui minun oma spailtani.

http://blogikristallia.blogspot.com/2017/04/luksus-on-lahella-jos-sen-vain-ottaa.html

http://beingelegant.blogspot.com/

Luxury is as old as civilization, in that it can be anything that is given high and exceptional regard from ordinary things. Christopher Berry starts his discussion on luxury with the Romans, describing their perception of luxury as the disruptive power of desire. Despite their initial reservations about luxury, the Romans eventually began to conquer places like Greece which highly valued luxury. Slowly the Romans became the most cultivated and decadent people of their time. Daily life became increasingly driven by pleasure and extravagance, especially in dining and leisure. Below the luxurious Baths of Caracalla, from 200's AD, included heated water, bronze panels for sun reflection and a library for leisure reading. The Heart Castle pool at right was modeled after the baths, 1919-47.

http://luxurystudies.blogspot.com/2011/02/history-of-luxury.html

Following a series of special economic reforms in the 1980’s, it was the French luxury brands (with the exception of Italian Ermenegildo Zegna) of Louis Vuitton, Chanel, Dior and more recently Lancôme, who were the first European luxury fashion brands to invest heavily in China. Thereafter and through the early 1990s, industrially produced made-in-Italy fashion brands like Giorgio Armani, Gucci, Versace and Bulgari began to provide made in Italy, made-to-measure, high quality products to the Chinese public mainly in Hong Kong and Beijing.

http://pgdalsanto.blogspot.com/2012/01/history-of-european-luxury-brands-in.html#.YBhqGXVfjeQ

Pekka Mattila sanoo, että hotellivalinta kertoo, kuka kukin on sen piirin sisällä, jolla on varaa ja halua kuluttaa luksusta. ”Valitsetko Kämpin vai St. Georgen - se kertoo kaiken sinusta. Kummassa on coolimpaa asua?” (Hotel Kämp on Helsingin ensimmäinen hienostohotelli, ja se on osa samaa Kämp Collections Hotels -konsernia St. Georgen kanssa.)

https://www.aaltoee.fi/aalto-leaders-insight/2018/luksus-2.0

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti